Több mint 37 éve kezdődött a domain név adás-vétel és az eladó domainok száma napról-napra nő
Sok évvel ezelőtt amikor még 1985-öt írt a naptár, néhány olyan domain név megvásárlása is kieszközölhető volt az akkori egyedülálló domain regisztrációs piacon ami néhány évvel később, komoly értéket képviseltek a piacon. Mára ezek a domainok a hatalmas történelmi értékük mellett, igazán komoly erkölcsi értéket is képviselnek.
A következő lista az első 20 domaint mutatja be a regisztráció dátumával
symbolics.com – 1985.március 15
bbn.com – 1985. április 24
think.com -1985.május 24
dec.com – 1985.szeptember 30
mcc.com – 1985. november 07
northrop.com – 1985.11.11
xerox.com -1986 január 9.
sri.com – 1986. január 17.
hp.com – 1986. március 03
ibm.com – 1986. március 19
sun.com – 1986. március 19
intel.com – 1986. március 25
ti.com – 1986. március 25
att.com – 1986. április 25
bellcore.com – 1986. május 05
gmr.com – 1988. 0május 08
tek.com – 1986. május 08
fmc.com – 1986. július 07
ub.com – 1986. július 10
bell-atl.com – 1986. augusztus 08
Büszkeséggel és iróniával mutatjuk be a hungariantop1000.com -ot is mely domain nevet 1998. június 23-án regisztrált Petrásovits Zoltán és az akkori SimonSoft team csapata Simon Lajos és Fagyal Csongor közösségével irányított team. Az Index.hu domain például egy évvel később került regisztrálásra.
A domain név kereskedelmi érték
Sokak szerint az arany mások a cryptora esküsznek. Ezzel együtt a domain név még ma is komoly érték. Lássuk be: a jó név, a jól hangzó név, a jól ejthető, tanulható név, gyorsabban ér célba. A vidám, hangzatos, ötletes név is érték. A domain adás-vételi piacon sokféle és sokszínű domain nevekre lehet lelni. Van aki esküszik a rövid nevekre 2,3 tagból, aztán van aki esküszik a jól hangzó névre.
Az biztos: ha valaki táskabolt -ot akar nyitni vagy azt hirdeti, hogy taskabolt.hu vagy azt hirdeti ami a márkaneve pl. a márkanevét vagy fantázia nevét: WebshopCompany táska vagy Malacka táska és a domain neve már is készen. Igen ám, csak ezzel a tág körből egy szűk vevői kör lesz. Célcsoport domain név: a szűk, elégséges vásárlói réteg, akikkel aztán eléri az üzleti sikereit. Ezek azok a fontos üzleti érdekek amiért megfontoltan kell dönteni a domain név vétele során.
Hangzatos domain név : már is félsiker
AMO = Azt Mondom OKÉ ? Vagy Ami Menő Online? Bármi lehet, rád bízzuk, azt hozol ki belőle amit szeretnél, a lényeg, hogy ha hirdeted ez a név már félsiker. Az idősebbek megélték ezt a nevet, nekik gyorsan beivódik az agyukba. A fiataloknak? Találj ki rá jó szlogent és nekik is. Ennyi az egész. Fogod és viszed, azaz veszed és viszed…csak aztán jó árat ajánlj érte mert ez már az ún. békeidőkben is értékes eladó domain nevek közé sorolt termék.